3 ženklai, kurie rodo, kad auginate būsimą inžinierių | Vitlio Licėjus

3 ženklai, kurie rodo, kad auginate būsimą inžinierių

3 ženklai, kurie rodo, kad auginate būsimą inžinierių

Pastebėjote, kad jūsų vaikas nuolat ardo žaislus? Gali būti, kad jūsų šeimoje auga būsimas inžinierius. Iš to, kaip vaikas elgiasi su žaislais ir kokie žaidimai jį labiausiai domina, galite įtarti, kokią profesiją jis pasirinks ateityje. Dalinamės trimis ženklais, kurie rodo, kad jūsų vaikas gabus inžinerijai, ir edukologės patarimais, kaip šiuos gabumus toliau skatinti.

Žmonių polinkis į vieną ar kitą sritį dažnai atsiskleidžia dar ankstyvoje vaikystėje. Nikolas Tesla, vienas žymiausių visų laikų išradėjų, dar būdamas vaikas pamatė Niagaros krioklių paveikslą ir savo dėdei Jozefui sakė, kad vieną dieną jis po šiuo kriokliu padės didžiulį ratą ir taip jį panaudos. Po daugelio metų šis išradėjas iš tiesų panaudojo Niagaros krioklį energijos gavybai. 

Vargu, ar Nikolo dėdė jau tuomet numanė, kad tokios vaikiškos fantazijos virs visai žmonijai reikšmingais išradimais. Vis dėlto, kai kurie pasikartojantys ženklai gali išduoti išskirtinį vaiko polinkį į inžineriją. Tik kyla klausimas, kaip tokius gabumus atpažinti ir toliau teisingai vystyti. 

 

Ilgiau išlaiko dėmesį

Visi tėvai žino, kad vaikams sunku išlaikyti dėmesį. Vaikų raidos ekspertų teigimu, pavyzdžiui, penkerių metų vaikas turėtų sugebėti sutelkti dėmesį nuo 10 iki 25 minučių, atsižvelgiant į užduoties pobūdį ir kitus kintamuosius, tokius kaip paros laikas. Vaikui augant, jo gebėjimas sukoncentruoti dėmesį kas metus turėtų paaugti nuo dviejų iki penkių minučių. Jei pastebite, kad jūsų vaikas geba išlikti susikaupęs ilgiau, gali būti, kad jis daugiau dėmesio skiria detalėms, o tai – svarbus bruožas inžinieriui. 

Elonas Muskas, vienas žinomiausių šių laikų technologijų kūrėjų, vaikystėje taip pat išsiskyrė išskirtiniu gebėjimu susitelkti. Jis kartais taip panirdavo į savo mintis, kad sunerimę jo tėvai nusprendė patikrinti, ar jaunasis Elonas neturi klausos sutrikimų. Vėliau jo mama sužinojo, kad tuo metu Elonas svajodavo apie savo išradimus. 

 

Mėgsta statyti

Kaip pastebi edukologė, kompetencijų ugdymą tyrinėjanti doktorantė Jovita Ponomariovienė, vaiko polinkį į tiksliuosius mokslus, ypač inžineriją, išduoda pomėgis konstruoti įvairius statinius. Ar tai būtų medinės kaladėlės, LEGO detalės, ar sudėtingas konstruktorius. Jei jūsų vaikas daugiausia dėmesio skiria tokio pobūdžio veikloms, galite numanyti, kad jis bus linkęs į inžineriją.

Jungdami skirtingas detales, statydami ne pagal instrukciją, o kurdami savo statinius, vaikai atskleidžia ir savo vaizduotę, kūrybinius gebėjimus, kurie taip pat labai svarbūs inžinieriams, į šį pasaulį atnešantiems technologines naujoves. 

 

Ardo žaislus

Anot edukologės, yra vaikų, kurie gavę naują žaislą, pirmiausia jį išardo. Ir tai nereiškia, kad vaikas žaislą tiesiog sulaužė, jo nesaugodamas ir nesuprasdamas vertės. Jis taip elgiasi iš smalsumo, nes nori pasižiūri, kas jo viduje, kaip jis veikia ar iš ko yra pagamintas. Tad pykti dėl tokio elgesio nevertėtų, priešingai reikėtų ieškoti priemonių, kaip tokį inžinerinį smalsumą ir toliau skatinti.

 

Kaip šias savybes puoselėti?

„Namuose reikėtų pasirūpinti įvairiais lavinamaisiais žaislais. Žinoma, priemonės priklauso nuo vaiko amžiaus. Pasirenkame atitinkamus žaislus – kaladėles, konstruktorius. Plečiantis akiračiui, plečiasi ir priemonės. Vėliau smalsumą inžinerijai skatinti gali padėti enciklopedijos ar išmaniosios technologijos. Įsigyjant priemonių, galbūt konstruktorių ar užduočių sąsiuvinių, kartu žaidžiant, modeliuojant įvairias situacijas, galima ugdyti vaiko mąstymą bei inžinerinius gebėjimus“, – sako Vitlio licėjaus vadovė J. Ponomariovienė.

Jos įsitikinimu, nuo pat jauno amžiaus svarbu kurti teisingą požiūrį į technologijas. Mokyti vaikus suprasti, kad kompiuteris yra ne žaidimas, bet darbo ir mokymosi priemonė. Tėvai kartu su vaiku gali rašyti kompiuteryje istoriją, komiksą ir pateikti jį su grafika, ieškoti informacijos konkrečia tema, redaguoti nuotrauką, rašyti el. laišką ir kt.

 

Nereikia bijoti technologijų

„Šios kartos vaikai auga su informacinėmis technologijomis ir darbas su kompiuteriu tampa tokiu pat svarbiu įgūdžiu vaikams, kaip skaitymas, rašymas ar matematika. Todėl neturėtume bijoti, kad vaikas naudojasi technologijomis. Mokykloje mokiniai planšetes naudoja įvairių dalykų pamokose. Daug interaktyvių užduočių galima atlikti pasitelkiant įvairias programas“, – teigia edukologė.

Vitlio licėjaus vadovė pasakoja, kad pradinių klasių mokytojai pastebi itin didelį mokinių susidomėjimą programavimo žaidimais – kai sudėjus tam tikrą krypties (kairėn, dešinėn, pirmyn, atgal) seką pagal algoritmą, pavyzdžiui, šuo atranda kaulą, žmogus suranda lobį. Tai – gera žinia, turint omenyje IT specialistų trūkumą ir numatomą dar didesnį jų poreikį ateityje. Todėl svarbu šias kompetencijas pradėti ugdyti kuo anksčiau. 

 

Dar mokykloje kuria prototipus

Šiais laikais, pasitelkdami kompiuterines programas, vaikai gali išmokti projektuoti 3D modelius. Pasirinkę sustiprintą inžinerinės krypties mokymą, dar mokykloje jie gali kurti savo gaminius ir atsispausdinti juos 3D spausdintuvu arba išpjaustyti su lazerine pjaustykle. Taip pat gali pradėti ugdyti savo lyderystės ir verslumo įgūdžius. 

„Mūsų privačioje mokykloje – Vitlio Licėjuje, mokydamiesi inžinerijos mokiniai išsako savo idėjas, analizuoja problemas, kuria prototipus, planuoja, generuoja koncepcijas, pasitelkdami įvairias technologines priemones vizualizuoja gaminio formą, atlieka nesudėtingas inžinerines kūrybines užduotis. 

Kitaip tariant, inžinerijos programą pasirinkę mokiniai nuo pirmos klasės mokosi inžinerijos dalyko taip, kaip matematikos ar muzikos. 25 proc. inžinerinio ugdymo programos turinio yra integruojama į kitus mokomuosius dalykus – matematiką, pasaulio pažinimą, kalbas, menus, informacinių technologijų pamokas, projektinę veiklą“, – pasakoja J. Ponomariovienė.

 

Inžinerinės specialybės

Anot kompetencijų ugdymą tiriančios edukologės, studijų specialistai prognozuoja, kad tobulėjant naujiems technologiniams įrenginiams, elektroniniams prietaisams, pasitelkiant dirbtinį intelektą ir robotus, inžinerija bus viena paklausiausių ateities disciplinų. 

Todėl svarbu, kad mokiniai kuo anksčiau susipažintų su inžinerinėmis specialybėmis, formuotų savo ateities lūkesčius, planuotų tolesnių studijų ir karjeros galimybes. Susipažintų su tokiomis sritimis, kaip mechanika, chemija, bioinžinerija bei dizaino, civilinė, informatikos, medijų ir audiovizualinė inžinerija. 

Become Vitlis and JOIN US!

This is a Private school in Vilnius

JOIN US

Discover the World inventively

JOIN US

Innovative learning methods

JOIN US

Here, curiosity is acquired.

JOIN US
3 ženklai, kurie rodo, kad auginate būsimą inžinierių nuotrauka
3 ženklai, kurie rodo, kad auginate būsimą inžinierių nuotrauka
3 ženklai, kurie rodo, kad auginate būsimą inžinierių nuotrauka
3 ženklai, kurie rodo, kad auginate būsimą inžinierių nuotrauka

Blog

Mąstymo įpročio – atkaklumo – ugdymas

Vitlio licėjuje ugdome ne tik žingeidžius ir mąstančius jaunuolius, bet ir atkaklius bei ryžtingus, nuolat siekiančius savo tikslų ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų!
MORE

Mąstymo įpročio – atkaklumo – ugdymas

Mąstymo įpročiai – plataus spektro įgūdžių rinkinys, lemiantis požiūrį, reakciją į situacijas ir sąveiką su aplinkiniu pasauliu ir apimantis ne tik intelektinius, bet ir emocinius įgūdžius – tai tarsi svarbiausi…
MORE

IB PYP PROGRAMME MODEL

The IB PYP puts the students at the center of the programme. The whole programme is built around the student, encompassing six transdisciplinary themes.
MORE

IB PYP PROGRAMME MODEL

IB PYP programos centre – mokinys. Aplink mokinį kuriama visa programa, apimanti šešias transdisciplinines temas, gvildenamas temas per dalykų sritis, projektinius darbus, o svarbiausia – ugdomas mokinio profilio savybes. Veiksmai…
MORE

EXPERT lygio įvertinimas

Vitlio licėjus atitiko 21 STEM mokyklos kriterijus ir „STEM SCHOOL LABEL“ ekspertai mokyklai suteikė aukščiausią EXPERT ženkliuką! 
MORE

EXPERT lygio įvertinimas

Kas gi yra ta STEM mokykla? STEM mokykla – tai turinti aiškią STEM strategiją, kuri apibūdinama pagrindiniais elementais ir kriterijais. STEM mokyklos ženklo tikslas – padėti Europos mokykloms sudominti jaunuosius…
MORE

IB learner profile

The Learner Profile describes the qualities of the children we aim to develop through the IB programme
MORE

IB learner profile

Visų IB programų tikslas – ugdyti tarptautiniu mastu mąstančius žmones, kurie, pripažindami savo bendrą žmogiškumą ir bendrą planetos globą, padeda kurti geresnį ir taikesnį pasaulį. Mokinio profilyje aprašytos savybės, kokius…
MORE

Erasmus+ projektas Palermo mieste

Vitlio licėjaus mokytojai sėmėsi žinių apie įvairių skaitmeninių priemonių naudojimą mokomuosiuose dalykuose.
MORE

Erasmus+ projektas Palermo mieste

Nuolat globalėjančiame pasaulyje, kai technologijos naudojamos beveik visur – svarbu suprasti technologijų reikšmę ir jų panaudojimą kasdienėje veikloje. Išmaniosios technologijos naudojamos ir ugdymo procese, o tam, jog geriau suprastume technologijas…
MORE

International Baccalaureate (IB) programme – what is it?

The International Baccalaureate aims to develop inquiring, knowledgeable and caring young people who help to create a better and more peaceful world through intercultural understanding and respect.
MORE

International Baccalaureate (IB) programme – what is it?

Tarptautinio bakalaureato programa  (IB) – kas tai?   Vitlio licėjus yra IB PYP programos mokykla kandidatė IB PYP programa skirta 3-12 metų vaikams. Programa sutelkta į visapusišką vaiko ugdymą tiek…
MORE
READ MORE
en_GBEnglish