Mąstymo kompetencijos: kodėl jos svarbios? | Privati mokykla

Mąstymo kompetencijos: kodėl jos svarbios ir reikalingos mokiniams?

Vitlio licėjus kartu su partneriais iš Latvijos ir Estijos 2023 – 2025 metais įgyvendina projektą „A code for thinking skills in the 21st century“, kurio tikslas – taikyti aukštesniojo mąstymo įgūdžių ugdymo priemones švietime bei sukurti ir išbandyti kritinio mąstymo ir problemų sprendimo gebėjimų vertinimo įrankius 10-mečiams mokiniams.

 

Kritinio mąstymo svarba

Šiuolaikiniame pasaulyje, kupiname informacijos ir nuolatinių pokyčių, privati mokykla Vilniuje siekia, kad kiekvienas mokinys išmoktų kritiškai mąstyti, kūrybiškai spręsti problemas ir prisitaikyti prie naujų situacijų. Tai ne tik palengvina mokymąsi, bet ir suteikia pranašumą ateities profesiniame bei asmeniniame gyvenime.

Vitlio licėjus ugdydamas asmenybes siekia, kad mokiniai gebėtų atskirti patikimą informaciją nuo dezinformacijos, lavintų gebėjimą analizuoti ir vertinti įvairias situacijas. Vystomas kūrybiškumas skatina ieškoti nestandartinių sprendimų ir padeda efektyviai prisitaikyti prie pokyčių, o refleksinis ir emocinis intelektas ugdo gebėjimą suprasti save ir kitus, stiprina bendradarbiavimo įgūdžius bei empatiją. Tokie gebėjimai argumentuotai priimti sprendimus tampa itin svarbūs pasaulyje kuriame vis dažniau tenka dirbti tarptautinėse komandose ir spręsti sudėtingus tarpkultūrinius klausimus.

 

Mąstymo kompetencijų ugdymas

Privati mokykla Vilniuje Vitlio licėjus mąstymo gebėjimus stiprina pasitelkdama skirtingus metodus ir įrankius. Vienas jų – mąstymo žemėlapiai, padedantys struktūruoti idėjas ir aiškiai suprasti analizuojamą temą. Jie naudingi minčių lietuje, tekstų analizėje bei refleksijos veiklose.

Taip pat kūrybinį mąstymą ugdo mąstymo raktai – jie skatina ieškoti alternatyvių sprendimų ir formuoti inovatyvias idėjas, yra ypač naudingi kuriant naujus projektus, sprendžiant problemas ar mokantis kritiškai vertinti įvairius reiškinius.

Probleminėms situacijoms analizuoti taikomas De Bono šešių skrybėlių metodas. Jis padeda nagrinėti klausimus iš skirtingų perspektyvų, stiprina argumentavimo gebėjimus, skatina kūrybiškumą bei leidžia priimti pagrįstus sprendimus. Šis metodas ypač veiksmingas diskusijose, moralinių dilemų analizėje ir grupiniuose projektuose.

Dar vienas metodas – Blumo taksonomija, kuri padeda kurti mokymosi uždavinius, palaipsniui didinant jų sudėtingumą. Šis metodas naudingas planuojant ugdymo procesą ir siekiant, kad mokiniai pereitų nuo paprasto informacijos atgaminimo prie gilesnio supratimo, taikymo ir kūrybos.

Šių ir panašių mąstymo įrankių naudojimas ugdyme bei mąstymo kompetencijų ugdymas – tai investicija į mokinių ateitį. Tokie įgyti įgūdžiai ne tik gerina akademinius rezultatus, bet ir padeda tapti savarankiškomis, atsakingomis, kūrybiškomis bei inovatyviomis asmenybėmis, pasiruošusiomis veikti dinamiškame pasaulyje.

 

Projektas „A code for thinking skills in the 21st century“ finansuojamas Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimo programos „Nordplus“ lėšomis.

Privati mokykla Vilniuje

TAPK VITLIU

Pažink pasaulį išradingai

TAPK VITLIU

Inovatyvūs būdai mokytis

TAPK VITLIU

Čia auga smalsumas

TAPK VITLIU
Mąstymo kompetencijos: kodėl jos svarbios ir reikalingos mokiniams? nuotrauka
Mąstymo kompetencijos: kodėl jos svarbios ir reikalingos mokiniams? nuotrauka
Mąstymo kompetencijos: kodėl jos svarbios ir reikalingos mokiniams? nuotrauka
Mąstymo kompetencijos: kodėl jos svarbios ir reikalingos mokiniams? nuotrauka

Naujienos

Tarptautinis bakalaureatas padeda atverti tarptautines mokymosi ir karjeros duris

Vitlio licėjus pasirinko IB programą, nes ji idealiai dera su mokyklos filosofija.
DAUGIAU

Tarptautinis bakalaureatas padeda atverti tarptautines mokymosi ir karjeros duris

Mokyklos Lietuvoje vis dažniau greta nacionalinės ugdymo programos pasitelkia ir tarptautines programas. Dažniausiai tuo siekiama suteikti mokiniams dar platesnes mokymosi galimybes ir geriau juos paruošti globaliam pasauliui. Dvi lyderiaujančios programos…
DAUGIAU

Vitlio Licėjaus mokytojai lankėsi stažuotėje Jelgavoje

Nagrinėjo mąstymo įgūdžių ugdymo metodus ir jų pritaikymą šiuolaikinėje švietimo ir edukacijos veikloje.
DAUGIAU

Vitlio Licėjaus mokytojai lankėsi stažuotėje Jelgavoje

Vilniuje veikiančio Vitlio licėjaus mokytojai kartu su partneriais iš kitų šalių dalyvavo tarptautinio projekto stažuotėje Jelgavos mieste Latvijoje, kur nagrinėjo mąstymo įgūdžių ugdymo metodus ir jų pritaikymą šiuolaikinėje švietimo ir…
DAUGIAU

Mokinių vizitas Salaspilyje: tarptautiškumas ir naujos patirtys

Vasario mėnesį Vitlio licėjaus keturi ketvirtokai, lydimi dviejų mokytojų, dalyvavo mokinių mobilumo projekte Latvijos mieste Salaspilyje.
DAUGIAU

Mokinių vizitas Salaspilyje: tarptautiškumas ir naujos patirtys

Privati mokykla Vilniuje Vitlio licėjus aktyviai dalyvauja Erasmus+ projektų veikloje ir nuolat organizuoja mokinių išvykas į kitas šalis. Licėjaus mokiniai skatinami dalyvauti tarptautinėse stažuotėse, kuriuose susipažįstama su kitų šalių ugdymo…
DAUGIAU

Tarptautinė mokytojų partnerystė Norvegijoje ir Kipre

Darbo stebėjimo vizitai ir tarptautinės stažuotės yra viena iš Vitlio licėjaus garantuojamų naudų mokytojų kolektyvui.
DAUGIAU

Tarptautinė mokytojų partnerystė Norvegijoje ir Kipre

Darbo stebėjimo vizitai ir tarptautinės stažuotės yra viena iš Vitlio licėjaus garantuojamų naudų mokytojų kolektyvui. Privati mokykla Vilniuje skatina šias išvykas ir vizitus, kurie ne tik suteikia vertingų įžvalgų apie…
DAUGIAU

Erasmus+ projektas: „Vaiko sėkmė mokykloje“

Ši kelionė buvo organizuota pagal Erasmus+ projektą „Vaiko sėkmė mokykloje – inovatyvūs metodai ir skaitmeninis turinys“.
DAUGIAU

Erasmus+ projektas: „Vaiko sėkmė mokykloje“

Sausio 19–24 dienomis vyko įsimintina kelionė į Prancūziją, kurioje dalyvavo keturi Vitlio licėjaus mokiniai ir dvi kalbų mokytojos. Ši kelionė buvo organizuota pagal Erasmus+ projektą „Vaiko sėkmė mokykloje – inovatyvūs…
DAUGIAU
RODYTI DAUGIAU
lt_LTLithuanian