Priešmokyklinis ugdymas
KAIP VITLIO LICĖJUJE UGDOME IŠRADĖJUS?
Siekiame, kad mokiniai atpažintų ir stebėtų inžinerinius gaminius, procesus, sistemas, analizuotų inžinerinius sprendimus, suprastų jų prasmę ir esmę, suvoktų inžinerinės kūrybos ir technologinės pažangos svarbą žmonijos gyvenime, jų sąsajas su gamtine, socialine ir kultūrine aplinka, taikytų inžinerines žinias ir gebėjimus, spręsdami įvairias realaus gyvenimo aplinkotyros, aplinkosaugos ir darnaus vystymosi problemas.
Siekiame, kad mokiniai domėdamiesi šiuolaikinių technologijų plėtra, inžinerinės minties ir kūrybos pasiekimais, analizuotų, įvaldytų, taikytų inžinerinės kūrybos būdus; modeliavimo, prototipavimo, projektų valdymo, įgyvendinimo, problemų sprendimo, vertinimo gebėjimus; ugdytųsi praktinio veikimo realiose gyvenimo situacijose ir kritinio mąstymo gebėjimus.
Ugdome gebėjimą kurti ir modeliuoti inžinerinius procesus ir sistemas, laisvai veikti naujųjų medijų ir skaitmeninių technologijų lauke, taikyti mokslo, technologijų žinias ir gebėjimus, atlikdami tarpdisciplininius inžinerijos projektus.
Inžinerinę kūrybą mokiniai išlaisvina FabLab dirbtuvėse naudodami lazerinę pjaustyklę, 3D spausdintuvą, 3D pieštukus, ploterį ir kurdami STEAM projektus.
STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikinių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, susiejantis ugdymą su realiu pasauliu (pokyčiais ir pažanga, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimais).
STEAM padeda mokiniams čia ir dabar praktiškai pritaikyti pamokose įgytas žinias, o pati mokymo(si) metodika įgalina suprasti, kaip gali būti siejamas skirtingų mokomųjų dalykų turinys.
STEAM metodika leidžia mokiniams suprasti mokslo sąvokas ir reiškinius, ugdyti bendradarbiavimo ir komandinio darbo, kūrybinio ir kritinio mąstymo gebėjimus.
Pagrindine veiklos ašimi tampa mokslo ir meno tarpdiscipliniškumo sąsajų paieška, domėjimosi gamtos mokslais skatinimas, įsitraukimo į mokymąsi didinimas. Taip pat dėmesys sutelkiamas į mokinį, jo pažintinę veiklą, mokymąsi tyrinėti, savarankiškai veikti ir priimti sprendimus.
Mokome skaitmeninio raštingumo – gebėjimo naudotis skaitmeniniais įrenginiais, ieškoti, vertinti, kaupti, saugiai naudoti, pristatyti informaciją, ja keistis; bendrauti ir bendradarbiauti tinkluose, keisti turimą ir kurti naują skaitmeninį turinį.
Ugdome informatinį mąstymą – samprotavimo būdą ir problemų sprendimo procesą, kai ugdomi gebėjimai atpažinti, formuluoti ir spręsti uždavinius, analizuoti ir tvarkyti duomenis, taikyti schemas ir modelius, automatizuoti sprendimus naudojantis skaitmeninėmis technologijomis.
Sudarome galimybę kiekvienam mokiniui ugdytis informatinį mąstymą siekiant sumaniai spręsti realias gyvenimo problemas; ugdytis gebėjimus kūrybiškai, atsakingai ir saugiai taikyti skaitmenines technologijas mokantis ir kitoje asmeninėje veikloje.
Vitlio licėjuje ne tik akcentuojamas akademinių žinių ir įgūdžių įsisavinimas, bet ir pripažįstamos bei kryptingai ugdomos kompetencijos. Mokykla suformuoja visą kompetencijų bagažą, kuris yra orientuotas į vaiką ir užtikrina, kad mokinys bus pasiruošęs visoms ateities perspektyvoms.
Ugdomos XXI a. kompetencijos:
KRITINIS MĄSTYMAS
Ugdome gebėjimą vertinti ir pagrįsti idėjas, argumentus ir sprendimus, mąstyti kritiškai, siūlyti naujus mąstymo aspektus, variantus, atsižvelgti į dalykui būdingus susitarimus, atpažinti ir vertinti tą pačią informaciją, kuri skirtinguose kontekstuose reprezentuojama skirtingai.
PROBLEMŲ SPRENDIMAS
Ugdome gebėjimą kelti probleminius klausimus, išskirti spręstinas problemas ir pokyčių reikalaujančias sritis, vertinti įvairias pokyčių alternatyvas, jų moralines, socialines, ekonomines ir ekologines pasekmes.
MOKĖJIMAS MOKYTIS
Ugdome gebėjimą siekti įvairių sričių žinių (žinojimo) ir įgūdžių, kritiškai reflektuoti atsižvelgiant į mokymosi tikslus suvokti mokymosi mokytis visuomeninį kontekstą.
KOMUNIKAVIMAS
Ugdome gebėjimą kurti, perduoti ir suprasti žinias (faktus, požiūrius ar asmenines nuostatas) etiškai naudojant verbalinėmis ir neverbalinėmis priemonėmis ir technologijomis.
KŪRYBIŠKUMAS
Ugdome gebėjimą tyrinėti, generuoti, kurti, vertinti asmeniškai ir kitiems reikšmingas kūrybines idėjas, produktus, problemų sprendimus.
SOCIALINĖ, EMOCINĖ, SVEIKA GYVENSENA
Ugdome savimonę ir savitvardą, socialinį sąmoningumą, gebėjimą kurti tarpusavio santykius, atsakingai priimti sprendimus ir rūpintis savo fizine ir psichine sveikata.
SKAITMENINĖ
Ugdome gebėjimą naudotis skaitmeninėmis technologijomis užduotims atlikti, mokytis, problemoms spręsti, dirbti, bendrauti ir bendradarbiauti, valdyti informaciją, efektyviai, tinkamai, saugiai, kritiškai, savarankiškai ir etiškai kurti ir dalytis skaitmeniniu turiniu.
Tikslingai mokome vaikus mąstymo gebėjimų ir strategijų, kurios padeda savarankiškai apdoroti informaciją bei operuoti ja įvairiais mąstymo lygiais. Padedame vaikams suprasti savo ir kitų mąstymo procesus bei panaudoti juos gyvenimiškose situacijose ir realioms problemoms spręsti.
Ugdome mokinių loginį, kritinį, kūrybinį mąstymą ir gebėjimą reikšti savo mintis. Naudojame E. de Bono mąstymo kepurių, T. Ryano mąstymo raktų metodus bei mąstymo žemėlapius.
Mokome taikyti, analizuoti ir vertinti įgytas žinias. Mokiniams formuluojame aukštesnio lygio klausimus pagal B. Bloomo taksonomiją. Ugdome mokinių gebėjimus, kad mokinys pereitų nuo žinių kaupimo iki vertinimo ir pasiektų vertinimo kognityvinį lygį kai besimokantysis išmoksta optimaliai panaudoti turimus žinių ir gebėjimų resursus siekiant galutinio tikslo.
Siekiant padėti vaikui sėkmingai augti, tobulėti, bręsti, mokytis yra vertinama priešmokyklinio amžiaus vaikų daroma pažanga ir pasiekimai lyginant ankstesnius vaiko pasiekimus su dabartiniais.
Vitlio licėjuje priešmokyklinės klasės mokinio pažangos skatinimui, stebėjimui ir vertinimui ugdymo procese teikiamas grįžtamasis ryšys, padedantis mokiniui gerinti mokymąsi, nukreipiantis, ką dar reikia išmokti, leidžiantis mokytojui pasirinkti veiksmingiausius ugdymo metodus, siekiant kuo geresnių rezultatų.
Mokytojas mokiniui teikia kokybinį grįžtamąjį ryšį apie tolesnius jo mokymosi žingsnius.
Vertinimas fiksuojamas elektroniniame dienyne ir pateikiamas aprašomuoju (ideografiniu) būdu.
Vitlio licėjuje kiekvienas mokinys išgirstas ir pastebėtas. Padedame kiekvienam vaikui patirti individualią, jo gebėjimus, kompetencijas bei poreikius atitinkančią sėkmę.
Apie vaiko ugdymo pasiekimus, veiklas ir kylančius iššūkius informaciją suteikiame kasdien. Mokytojo savalaikis ir sistemingas grįžtamasis ryšys tėvams prisideda prie bendradarbiavimo ir vaiko individualių gebėjimų bei kompetencijų ugdymo.
Individualių pokalbių metu aptariame vaiko ugdomas kompetencijas, pasiekimus, socialinius įgūdžius bei siekiame bendro tikslo – visapusiško vaiko ugdymo.
Kuriame bendradarbiaujančią aplinką, pagarba ir pasitikėjimu grįstą bendruomenę.
Ugdymą perkeliame ir į kitas erdves Lietuvoje bei užsienyje, siekdami ugdyti visapusiškai išsilavinusį žmogų.
Vitlio mokiniai yra pasaulinės bendruomenės nariai – ugdome tarpkultūrines kompetencijas dalyvaudami tarptautiniuose Erasmus+ bei NordPlius projektuose.
Vitlio licėjaus mokinių laukia STEAM centras – FabLab dirbtuvės, IT klasė, gamtos mokslų laboratorija, erdvios klasės su ergonomiškais baldais ir interaktyviais ekranais, žaidimų ir sporto aikštelė.
Įtraukiančiai mokytis, įsisavinti pamokoje perteikiamas žinias padeda robotų programavimas, papildytos realybės programos, interaktyvūs ekranai ir kitos modernios mokymosi priemonės.
LICĖJAUS MOKINIO DIENA:
07:30 - 09:00
Mokinio pasitikimas, pasiruošimas veiklai
09:00 - 15:00
PRIEŠMOKYKLINIS UGDYMAS
Integruotos veiklos klasėse pagal savaitės temą. Priešmokyklinės klasės mokiniams taip pat vyksta muzikos, dailės, inžinerijos, informatikos, robotikos, anglų kalbos, fizinio lavinimo, STEAM pamokos gamtos mokslų laboratorijoje.
15:00 - 18:00
POPAMOKINĖ VEIKLA
Kūrybinės dirbtuvės, projektinė veikla, išvykos, vaiko priežiūra. Pagal vaikų pomėgius organizuojami neformalaus ugdymo būreliai.