Tarptautinė mokytojų partnerystė Norvegijoje ir Kipre
Darbo stebėjimo vizitai ir tarptautinės stažuotės yra viena iš Vitlio licėjaus garantuojamų naudų mokytojų kolektyvui. Privati mokykla Vilniuje skatina šias išvykas ir vizitus, kurie ne tik suteikia vertingų įžvalgų apie inovatyvius mokymo metodus, bet ir įkvepia toliau stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą bei gerinti Vitlio mokyklos ugdymo praktiką.
Įkvepiančios patirtys Norvegijoje
Vasario 9 – 13 dienomis Vitlio licėjaus pradinio ugdymo ir tarptautinių programų vadovės lankėsi Norvegijoje, „Romerike International School“, kur stebėjo partnerių mokyklos darbo procesus ir mokymo metodus. Šios tarptautinės mokyklos vizija – ugdyti rūpestingus, tarptautinio mąstymo ir nepriklausomus mokinius, kurie atsakingai veikia dėl geresnio pasaulio. Mokykla vadovaujasi aiškiomis vertybėmis: atsakomybe, pagarba ir saugumu, kurios atsispindi ir kasdieniame mokymo procese.
Vienas iš labiausiai įkvepiančių aspektų buvo inovatyvūs mokymo metodai. Remdamiesi šiais metodais, mokytojai naudoja įvairius informacijos šaltinius ir nesiremia vadovėliais, o mokymosi procesas vyksta per glaudų mokinių ir mokytojų bendradarbiavimą. Taip pat didelis dėmesys skiriamas ne tik akademiniam ugdymui, bet ir mokinių fizinei, emocinei, socialinei ir skaitmeninei gerovei.
Vizito metu buvo galimybė susipažinti su mokyklos bendruomene, stebėti pamokas ir diskutuoti su mokytojais apie jų taikomas ugdymo strategijas. Vitlio mokytojos pastebėjo, kad be to ypatingas dėmesys yra skiriamas ir pozityvios bei saugios aplinkos kūrimui, kurioje visi – mokiniai, mokytojai ir tėvai – jaučiasi įtraukti ir vertinami.
Tarptautiškumo įspūdžiai Kipre
Taip pat vasario pradžioje Vitlio dailės ir inžinerijos bei pradinių klasių mokytojos dalyvavo darbo stebėjimo programoje tarptautinėje Nikosijos mokykloje „International School of Nicosia“ Kipre. Stažuotės metu mokytojos turėjo galimybę stebėti ugdymo procesą ir gilinti savo pedagogines kompetencijas tarptautinėje aplinkoje.
Stažuotės metu licėjaus atstovės susipažino su mokyklos vizija, misija, vertybėmis ir ugdymo principais, dalyvavo ekskursijoje po mokyklos aplinką, lankė klases, laboratorijas, kompiuterių sales, menų ir technologijų erdves. Taip pat įsitraukė į mentorystės sesijas, kuriose dalijosi patirtimi ir diskutavo apie skaitmeninio raštingumo tobulinimą ugdymo procese bei įgavo naujos patirties, kaip į pamokas įtraukti inovatyvius ugdymo metodus.
Vitlio licėjaus mokytojos dalyvavo pradinukų matematikos, graikų kalbos bei gamtos mokslų pamokose, susipažino su skirtingais mokymo metodais ir ugdymo strategijomis. Taip pat turėjo galimybę apsilankyti Kipro galerijoje A.G. Leventis, kur vyko edukacinė programa, papildanti kultūrinę patirtį ir padedanti geriau suprasti vietos meno paveldą.
Erasmus+ projektų įtaka žinioms ir motyvacijai
Privati mokykla Vilniuje deleguoja savo mokytojus į šias išvykas, nes dalyvavimas darbo stebėjimo programose prisideda prie profesinių gebėjimų stiprinimo ir darbo kokybės gerinimo, o dalyvaujantys mokytojai patiria didesnę motyvaciją ir pasitenkinimą darbu. Be to, stažuotės padeda geriau suprasti Europos vertybes, ugdo pagarbą kitoms kultūroms, skatina atvirumą pokyčiams, plečia informacinių technologijų naudojimą, lavina kūrybiškumą ir lankstumą.
Šie vizitai Norvegijoje ir Kipre buvo organizuoti pagal Erasmus+ projektą „Vaiko sėkmė mokykloje – inovatyvūs metodai ir skaitmeninis turinys“, kurį finansuoja Europos Sąjunga.