STEAM ugdymas – tai integruotas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos pažinimas per tyrinėjimą, kūrybą ir problemų sprendimą. Tokia ugdymo kryptis skatina mokinius mąstyti kritiškai, bendradarbiauti, ieškoti sprendimų realioms problemoms ir kurti tai, kas galėtų praversti ateities pasaulyje. Privati mokykla Vilniuje Vitlio licėjus pasitelkia STEAM ugdymą savo kasdieniame ugdymo procese – visiems mokyklos mokiniams nuo pradinių klasių iki vyriausiųjų klasių mokinių.
Ši ugdymo forma leidžia vaikams ne tik pažinti dalykus teoriškai, bet ir išbandyti viską praktiškai – konstruoti, kurti, modeliuoti, eksperimentuoti. Būtent todėl kasmetinė STEAM konferencija – vienas laukiamiausių įvykių licėjuje. Pasitelkiame konferencijos formatą tam, kad vaikai galėtų išmokti ne tik kurti STEAM projektus, bet ir vėliau juos pristatytų auditorijai. Toks modelis padeda stiprinti vaikų saviraišką bei puikiai dera su Tarptautinio Bakalaureato ugdymo metodika.
Išradingi projektai ir mokinių eksperimentai
Visus metus visi licėjaus mokiniai kuria savo STEAM projektus, galvoja idėjas, jas išbando ir testuoja. Tuomet vaikai pristato šias idėjas mini konferencijų metu klasėse ar bibliotekoje, mokytojų ir bendruomenės pagalba atrenkami geriausieji projektai, kurie keliauja į didžiąją STEAM konferencijų sceną.
Gegužės pradžioje ir įvyko šios pagrindinės STEAM konferencijos, kuriose savo idėjas pristatė net 102 mokiniai su savo atrinktais išradimų bei eksperimentų projektais – nuo priešmokyklinukų iki devintokų. Vieni dirbo individualiai, kiti – komandose, tačiau visus vienijo kūrybiškumas ir smalsumas inžinerijai bei išradimams. Per dvi konferencijas, kurių viena buvo skirta 0-4 klasių mokiniams, o kita – 5-9 kl. mokiniams, išvydome daugiau nei 50 atrinktų unikalių projektų ir eksperimentų, kurie atskleidė ne tik puikias teorines žinias, bet ir gebėjimą jas taikyti praktiškai.
Mažieji išradėjai demonstravo, kaip veikia jų sukurti radijo imtuvai ir stotys, dalijosi tyrimais apie augalų auginimą ir klimato kaitos sprendimų paieškas, o vyresniųjų klasės stebino savo technologiniais sprendimais – nuo atminties lavinimo robotų, sukurtų iš LEGO, iki dulkių valymo mašinėlių, paplūdimio valymo įrenginių, elektrinių dviračių ar ekologiškų namelių. Ne vienam konferencijos dalyviui tai buvo pirmasis kartas, kai jų kūryba buvo pristatyta publikai, o pasitikėjimas savimi – akivaizdžiai augo su kiekvienu pasirodymu.
Džiaugsmas, bendrystė ir įkvėpimas
Privati mokykla Vilniuje konferencijos metu buvo kupina ypatingos atmosferos – džiugesio, pasididžiavimo ir atradimo dvasios. Visi dalyvavę mokiniai buvo apdovanoti medaliais, kurių dizainas šiais metais buvo sukurtas specialiai šiai progai. Kai kurie vaikai net ir kitą dieną dėvėjo medalius pamokose – tai buvo jų pasiekimų ženklas, kurį jie nešiojo su didele meile ir pasididžiavimu.
Šių metų STEAM konferencijos vyko ne tik gyvai, bet ir nuotoliniu būdu – pasitelkus vaizdo ir garso transliacijas, kurios leido tėvams prisijungti ir stebėti vaikų pasirodymus realiuoju laiku. Toks atvirumas dar labiau sustiprino bendruomeniškumo jausmą tarp licėjaus mokinių, mokytojų ir mokinių šeimų.
Dėkojame visiems Vitlio mokiniams, kurie stengėsi, kūrė ir įgyvendino savo idėjas – jų entuziazmas, žingeidumas ir ryžtas kurti dar kartą įrodė, kokia stipri yra Vitlio bendruomenė. Kelionė po STEAM pasaulį įvyko – bet tai tik pradžia dar didesnių atradimų, kurie laukia ateityje.