Vitlio Licėjaus mokytojai lankėsi stažuotėje Jelgavoje
Vilniuje veikiančio Vitlio licėjaus mokytojai kartu su partneriais iš kitų šalių dalyvavo tarptautinio projekto stažuotėje Jelgavos mieste Latvijoje, kur nagrinėjo mąstymo įgūdžių ugdymo metodus ir jų pritaikymą šiuolaikinėje švietimo ir edukacijos veikloje.
Tarptautinis bendradarbiavimas
Private school Vilniuje Vitlio licėjus nuolat skatina mokyklos mokytojus kelti savo kvalifikaciją ir dalyvauti mokymuose, susitikimuose bei stažuotėse, kur kalbama apie šiuolaikinį požiūrį į ugdymą, inovatyvius mokymo metodus. Tarptautinio projekto „A Code for Thinking Skill in the 21st Century“ eigoje, kartu su Jelgava’s Center Primary School Latvijoje bei Tartu Aleksander Pushkin School Estijoje atstovais, vasario 9-13 dienomis mokytojai buvo susitikę Jelgavoje kur bendravo apie mąstymo įgūdžių ugdymą pasitelkiant inovatyvius mokymo metodus.
Mokyklos pedagogai savo kolegoms iš Baltijos šalių paruošė ir pasidalino su jais pranešimu apie savo patirtį apie šių metodų taikymą pamokose. Private school Vilniuje mąstymo įrankius ugdymo procese naudoja jau aktyviai tad kolegoms buvo įdomu ir vertinga išgirsti apie Vitlio licėjaus patirtį. Pristatymo metu buvo aptarta, kaip mąstymo įrankiai prisideda prie mokinių mokymosi rezultatų gerinimo, pateikti praktiniai patarimai bei gerosios patirties pavyzdžiai.
Tam, kad susitikimo rezultatai būtų efektyvesni, o gautas žinias pavyktų pritaikyti praktikoje, susitikimo dalyviai ne tik klausėsi pranešimų, bet ir stebėjo pamokas, kuriose mąstymo įrankiai buvo pritaikomi realiose mokymo situacijose. Tai suteikė galimybę ne tik pamatyti, kaip metodika veikia skirtingose šalyse, bet ir diskutuoti apie tobulinimo galimybes, kurios būtų aktualios kiekvienai mokyklai.
Stažuotės metu buvo peržiūrimi anksčiau tarptautiniame susitikime sukurti testai, o šių mąstymo įgūdžių vertinimo testų analizė atskleidė tobulintas vietas ir galimus reikalingus pakeitimus. Analizės metu buvo peržiūrėti mokinių rezultatai, lyginami duomenys tarp šalių, o kiekviena mokykla sužinojo jiems reikalingų pokyčių sritis bei tobulintas vietas. Diskusijų metu taip pat buvo kuriamas ir koreguojamas rekomendacijų rinkinys mąstymo įgūdžių vertinimui, aptarta jo sklaidos strategija ir tolesnės veiklos.
Projekto finansavimas
Šis mokytojų tobulėjimo projektas yra finansuojamas Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimo programos „Nordplus“ lėšomis. Toks tarptautinis bendradarbiavimas ir skirtingų mokyklų susitikimai bei bendros veiklos leidžia mokytojams keistis patirtimi ir kartu kurti šiuolaikiškas ugdymo priemones, kurios padės mokiniams tobulinti savo kritinio mąstymo bei problemų sprendimo įgūdžius.