Vitlio mokytojai dalyvavo tarptautiniame susitikime Tartu
Šiais mokslo metais, mokymosi veiklomis užimti ne tik Vitlio licėjaus mokiniai, bet ir mokytojų bendruomenė. Private school Vilniuje visada skatina ir palaiko mokytojų kvalifikacijos auginimą, prisideda prie mokytojų tobulėjimo, o tokios mokymosi programos mokykloje vyksta jau ne vienerius metus.
Šiemet kartu su Jelgava’s Center Primary School iš Latvijos ir Tartu Aleksander Pushkin School iš Estijos mokyklų bendruomenėmis, Vitlio licėjus dalyvauja tarptautiniame projekte „A Code for Thinking Skills in the 21st Century“. O lapkričio mėnesį mokyklų atstovai susitiko Tartu mieste, Estijoje pokalbiui apie mąstymo gebėjimus ir jų ugdymą.
Kritinio mąstymo svarba
Viena svabiausių šiuolaikinio ugdymo kompetencijų – kritinis mąstymas. Jis padeda mokiniams geriau suprasti juos supantį pasaulį, lavinti gebėjimą priimti savarankiškus ir pagrįstus sprendimus. Ši kompetencija jau tampa kritiškai svarbi ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų.
Šiame informacijos pertekliaus amžiuje, kur žiniasklaida, socialiniai tinklai ir kiti interneto šaltiniai, supa visuomenę kiekvieną dieną, tampa svarbu kritiškai vertinti pateikiamus duomenis, atskirti faktus nuo klaidingos informacijos. Kritinio mąstymo lavinimas padeda užtikrinti, kad mokiniai gebės tai daryti, gebės pasirinkti tiesą ir objektyviai vertinti visas gaunamas žinias.
Toks mąstymas skatina mokinius analizuoti galimas problemų sprendimo alternatyvas ir pasirinkti geriausią ar tinkamiausią sprendimą. Tai aktualu ne tik akademiniame pasaulyje, kaip uždavinių sprendimas ar namų darbų ruoša, bet ir kasdieniniame gyvenime, kai tenka priimti praktinius ir moralinius sprendimus.
Private school Vilniuje deda pastangas, kad kartu su kritinio mąstymo augimu stiprėtų ir mokinių kūrybiškumo pamatas. Vaikai išmoksta ieškoti naujų idėjų, užduoti klausimus ir išbandyti įvairias perspektyvas. Galiausiai, kritinis mąstymas pasitarnauja, kaip atsparumo manipuliacijoms priemonė. Reklamos, propagandos ar fake’ų prisotintos medijos dažnai lemia neteisingus žmonių sprendimus, o gebėjimas tai identifikuoti ir atsispirti spaudimui – tampa neįkainojamu privalumu.
Susitikimo apžvalga
Tartu vykusio tarptautinio susitikimo „Developing Thinking Tools“ metu mokytojai diskutavo apie mąstymo gebėjimus ir kritinio mąstymo įtaką mokinių ugdyme. Mokytojų komandos siekė kurti užduotis, skirtas mąstymo gebėjimams vertinti, ypatingą dėmesį skiriant kritiniam mąstymui ir problemų sprendimui. Mokytojai siekė, kad užduotys būtų pritaikytos 10 metų mokiniams, nereikalautų specifinių dalykinių žinių bei skatintų aukštesniuosius mąstymo gebėjimus.
Private school Vilniuje Vitlio licėjus jau praktiškai realizuoja mąstymo įrankių naudojimą, todėl licėjaus mokytojai parengė pristatymą ir pasidalino savo patirtimi apie tokių įrankių naudojimą pamokose. Pristatymo metu buvo aptarta, kaip šie metodai prisideda prie mokinių ugdymo, pateikti praktiniai patarimai, gerosios patirties pavyzdžiai bei pasidalinta, kokią naudą tokios užduotys teikia mokinių pažangai.
Susitikimo metu vyko ir pamokų stebėjimai, kurie padėjo giliau suprasti, kaip mąstymo įrankiai taikomi praktikoje.
Šių tarptautinių mokymų metu, kartu su kolegomis iš kitų Baltijos šalių, buvo sukurti 3 testų variantai, skirti vertinti kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus. Šie testai atsižvelgia į mokinių bazines turimas žinias, užtikrinant, kad užduotys skatintų aukštesniuosius mąstymo gebėjimus.
Tokie tarptautiniai susitikimai ne tik skatina mokytojų ir mokyklų bendradarbiavimą, bet ir prisideda prie inovatyvių ugdymo metodų kūrimo ir pritaikymo. Pasidalinta geroji patirtis ir praktika naudojant mąstymo įrankius, įkvėpia kuo daugiau mokytojų naudoti tai savo pamokose. O mokiniams tai atveria naujas galimybes mokslui ir augimui.
Šis projektas finansuojamas Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimo programos „Nordplus“ lėšomis.