Privati mokykla Vilniuje

Danų ir latvių mokinių viešnagė Vitlio licėjuje

Pasaulis keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau, o ateities profesijos reikalauja ne tik žinių, bet ir kūrybiškumo, gebėjimo bendradarbiauti, spręsti sudėtingas problemas bei prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos. STEAM projektai suteikia mokiniams galimybę ugdyti būtent šiuos įgūdžius – integruoti įvairių dalykų žinias ir tapti aktyviais sprendimų kūrėjais.

2025 m. balandžio pradžioje privati mokykla Vilniuje Vitlio licėjus organizavo ypatingą tarptautinę savaitę – priėmėme projekto partnerius iš Latvijos Salaspils 1. vidusskola ir Danijos Fjelsø Friskole, dalyvaujančius Nordplus projekte „Let’s Connect Through STEAM“ (NPJR-2024 10062). Šis projektas skirtas ne tik pažinčiai su skirtingų šalių kultūra, bet ir bendram mokymuisi per STEAM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai ir matematika) ugdymo sritis.

Šiame projekte mūsų mokykla tapo pavyzdžiu partneriams – į ką galima lygiuotis, siekiant integruoti STEAM ugdymą. Dėl šios priežasties pirmosios suplanuotos veiklos vyko būtent Vitlio licėjuje. Mūsų tikslas buvo ne tik parodyti, kas yra STEAM, bet ir padėti suprasti, kodėl ši ugdymo kryptis yra tokia aktuali šiuolaikinėje mokykloje. Tai buvo įkvepianti pradžia bendram tolimesniam kūrybiniam bendradarbiavimui.

 

Patirtis per praktiką: nuo dronų iki robotikos

Jau pirmąją viešnagės dieną svečiai iš Danijos ir Latvijos buvo šiltai sutikti mūsų mokykloje. Dieną pradėjome susipažinimo žaidimais, šalių pristatymais ir vėliau sekusia dienos refleksija – kiekvienas turėjo galimybę pasidalinti savo lūkesčiais, įspūdžiais bei pasiruošti intensyviai, bet įkvepiančiai STEAM savaitei. Dalis latvių mokinių apsistojo mūsų licėjaus mokinių šeimose, o tai sustiprino bendrystę ir leido geriau pažinti vieni kitus ne tik mokyklos aplinkoje, bet ir kasdienybėje.

Projekto savaitė buvo kupina kūrybinių iššūkių ir naujų patirčių. Mokiniai kartu dalyvavo įvairiose pamokose ir edukacijose – tai buvo viena iš pirmųjų progų, kai mūsų privati mokykla Vilniuje galėjo pasidalinti STEAM ugdymo idėjomis tarptautiniame kontekste.

Svečiams paliko didelį įspūdį robotikos pamoka – kai kuriems danams tai buvo pirmoji tokia patirtis jų gyvenime. Mokiniai mokėsi programuoti, konstruoti bei praktiškai išbandyti savo sukurtus sprendimus. Taip pat vyko dronų pamoka, kurioje vaikai analizavo technologijų pritaikymą realiame pasaulyje ir patys išbandė bepiločių orlaivių valdymą. Visos šios veiklos ne tik gilino jų technines žinias, bet ir skatino kritinį mąstymą, kūrybiškumą bei komandinį darbą.

 

Įspūdžius papildžiusios edukacinės išvykos

Ne mažiau reikšminga buvo edukacinė veikla už mokyklos ribų. Mokiniai lankėsi Energetikos ir technikos muziejuje, kur dalyvavo programoje „Išrandame bateriją“. Čia jie ne tik išgirdo apie Alessandro Voltos atradimą – pirmąją bateriją, bet ir patys eksperimentavo su kasdieniais daiktais: vandeniu, druska ir popieriumi. Kiekvienas jų sukonstravo savo mini bateriją, galinčią įžiebti šviesos diodą. Tai buvo ne tik pažintis su istorija ir mokslu, bet ir realus praktinis patyrimas.

Kita svarbi bendra išvyka, kurią turėjo visi projekto dalyviai buvo į Valstybės pažinimo centrą, kur mokiniai dalyvavo edukacijoje „Quiz: Who? Where? When?“. Ši programa buvo pritaikyta užsienio mokiniams ir padėjo geriau pažinti Lietuvą, jos kultūrą, istoriją ir mūsų šalies vertybes.

Taip pat svečiai iš Danijos ir Latvijos leidosi į pažintinę kelionę po Vilniaus senamiestį – gyvą istorijos, kultūros ir architektūros lobyną. Ekskursijos metu mokiniai susipažino su svarbiausiomis miesto istorinėmis asmenybėmis, išgirdo įdomių pasakojimų apie Vilniaus praeitį ir atrado, kaip istorija įsilieja į šiuolaikinį miesto gyvenimą. Tai buvo puiki proga ne tik pamatyti, bet ir pajusti miesto dvasią.

 

Draugystės STEAM pagalba

Savaitė prabėgo greitai, bet paliko ryškų pėdsaką visų dalyvių širdyse. Projekto pabaigoje visi jautėsi dalyvavę ne tik mokymosi, bet ir bendrystės, pažinimo ir draugystės kūrimo procese. Mokiniai ne tik praplėtė savo žinias apie STEAM, bet ir drąsiau bendravo anglų kalba, įgijo naujų draugų, o kai kurie – ir svajonių keliauti į svečias šalis.

Visi projekto dalyviai iškeliavo namo su naujomis patirtimis, įspūdžiais ir žiniomis, o Vitlio licėjus dar kartą įsitikino – mokymasis kartu su kitais plečia akiratį ir augina tikrus ateities kūrėjus.

Scroll to Top