Švietimo profesionalai bei specialistai dirbantys edukologijos srityje akcentuoja mokinių tėvų dalyvavimo ugdymo procese svarbą. Tada, kada tėvai aktyviai dalyvauja – tai yra domisi vaiko pasiekimais, bendrauja su mokytojais, dalyvauja mokyklos veiklose – vaikas jaučiasi labiau palaikomas, motyvuotas ir pasitikintis savimi. Tyrimai rodo, kad toks glaudus tėvų ir mokyklos bendradarbiavimas prisideda prie vaiko mokymosi rezultatų gerinimo, stiprina emocinę gerovę ir sutvirtina socialinius įgūdžius. Be to, taip stiprėja ir mokyklos bendruomenė, kur vaikai, mokytojai ir tėvai rūpinasi vienu tikslu – kokybišku ir prasmingu ugdymu.
Kaip padėti tėvams įsitraukti į mokyklos gyvenimą, kaip siekti partneryste grįstų santykių tarp mokytojų ir tėvų bei kokie būtų praktiniai patarimai šio santykio stiprinimui?
Tėvai gali ir turi domėtis vaiko ugdymu
Ir tai daryti nėra sunku! Dalyvavimas individualiuose pokalbiuose su mokytojais ir vaiko pažangos stebėjimas yra pirmieji žingsniai. Be to tėvai gali prisidėti prie mokyklos renginių, kur visada reikia pagalbos organizuojant šventes, ekskursijas, edukacines veiklas. Privati mokykla Vilniuje dažnai organizuoja profesijų dienas – dalinimasis savo karjeros istorijomis taip pat yra puikus būdas aktyviai įsitraukti į mokyklos veiklą.
Dažna mokykla turi tėvų asamblėją ar tėvų komitetą – čia tėvų balsas prisideda prie svarbių sprendimų priėmimo. Todėl įsitraukimas į šią veiklą irgi stiprina ryšį su savo vaiku ir mokykla bei kuria pozityvią, bendruomenišką ugdymo aplinką.
Toks aktyvus tėvų bendravimas su mokytojais ir mokyklos administracija lemia glaudesnį ryšį ir daro įtaką vaiko sėkmei mokykloje. Kai tėvai ir mokytojai dalijasi informacija apie vaiko stiprybes, iššūkius, pomėgius ar emocinę savijautą, galima, jeigu prireiktų, laiku pastebėti problemas ir rasti tinkamiausius sprendimus. Šis dialogas padeda užtikrinti nuoseklumą tarp namų ir mokyklos, stiprina vaiko saugumo jausmą bei pasitikėjimą suaugusiais.
Svarbiausia – partnerystė, o ne kontrolė
Siekiant tvaraus ir pagarbaus santykio tarp tėvų ir mokytojų, svarbu kurti abipusio pasitikėjimo, pagarbos ir bendro tikslo – vaiko gerovės – pagrįstus santykius. Tėvai ir mokytojai yra lygiaverčiai ugdymo proceso dalyviai, kurie neturi kontroliuoti vieni kitų veiksmų ar būti tų veiksmų vertintojais. Svarbiausia šio santykio dedamoji – atviras ir konstruktyvus bendravimas. Svarbu dalintis pasiekimais, iššūkiais, idėjomis. Privati mokykla Vilniuje skatina partnerystę, kviesdama tėvus į bendras veiklas, edukacinius susitikimus, konsultacijas ar projektus, kur jų indėlis yra itin vertinamas. Tuo tarpu mokytojai, parodydami atvirumą dialogui ir lankstumą, padeda tėvams jaustis išgirstiems ir svarbiems.
Praktiniai patarimai, kaip viskam rasti laiko ir gebėti įsitraukti
Dažna situacija, kai tėvai norėtų būti aktyvesniais mokyklos bendruomenės dalyviais, tačiau tam trūksta laiko įtemptoje dienotvarkėje. Čia svarbu ieškoti lankstesnių, kūrybiškų bendradarbiavimo formų, kurios leistų išlaikyti ryšį tarp mokyklos ir šeimos. Trumpi elektroniniai laiškai, žinutės per skaitmenines platformas ar net garso įrašai gali būti puiki alternatyva ilgoms susitikimų valandoms. Be to įsitraukimas nebūtinai turi būti nuolatinis ar labai intensyvus – net maži, bet nuoširdūs ženklai, jog tėvams rūpi vaiko ugdymas, kuria ryšį ir pasitikėjimą.
Atminkite:
- Skirdami kelias minutes pokalbiui su vaiku apie jo dieną mokykloje, parodysite, kad jo mokymasis ir jo savijauta jums nuoširdžiai rūpi.
- Reguliariai bendraudami su mokytoju – per el. dienyną, žinutę ar trumpą susitikimą, žinosite, kaip jūsų vaikui sekasi.
- Prisidėdami, nors ir retkarčiais, prie renginio ar savo patirties dalinimusi, įsitrauksite į mokyklos gyvenimą.
O svarbiausia – kurdami teigiamą požiūrį į mokymąsi savo namuose, parodysite pavyzdį, kad mokymasis yra svarbus ir įdomus. Pasidžiaukite vaiko pastangomis, padėkite jam, kai sunku. Toks požiūris stiprins vaiko motyvaciją ir skatins jį stengtis ne dėl pažymių, o dėl savęs.
Ir Tu, junkis prie mūsų ir TAPK VITLIU!