Mokymasis su malonumu: kaip kūrybiškos pamokos įkvepia vaikus
Švietimo ir edukacijos srityje atliekami tyrimai rodo, kad teigiamos mokinių emocijos padeda stiprinti atmintį ir kūrybiškumą, o tai gali lemti ir geresnius mokymosi rezultatus. Tyrėjai sutinka, kad malonumas mokymesi gali būti itin svarbi ir pozityvi paskata, padedanti ir geriau įsisavinti žinias, ir ugdyti ilgalaikę motyvaciją mokslui bei smalsumą žinioms. Tada, kada mokiniai patiria džiaugsmą, jie labiau įsitraukia, nebijo tyrinėti, jaučiasi vertinami.
Privati mokykla Vilniuje Vitlio licėjus nuolat ieško būdų, kaip mokymąsi paversti įdomiu ir prasmingu bei maloniu ir smagiu užsiėmimu kiekvienam.
Kūrybiškumo vaidmuo ugdyme
Kūrybiškumas padeda mokiniams peržengti tradicinio mokymosi ribas, stiprina gebėjimą pasaulį matyti plačiau, atrasti ir savyje derinti net kartais nesuderinamas idėjas. Kūrybiškumas tokiame mokymesi skatina mokinius mąstyti savarankiškai, spręsti problemas, prisitaikyti prie naujų, unikalių situacijų. Toks esminis kūrybiškumo vaidmuo daro didelę įtaką mokinių ateities pasirinkimams ar gebėjimui įsilieti į darbo rinką, nes kūrybiškas požiūris ir netradiciniai sprendimai tampa vis svarbesni, ypač stiprėjant technologijoms ar dirbtiniam intelektui.
Vitlio privati mokykla Vilniuje pasitelkia kūrybiškumą pamokose kaip mokymosi turinio elementą ir kaip pamokos formą. Tokia sinergija įtraukia vaikus, nes leidžia jiems aktyviai dalyvauti pamokose, o mokymąsi paverčia įdomiu ir prasmingu patyrimu. Dažniausiai kūrybiškumas savyje jungia eksperimentavimą, žaidimus, praktines užduotis, STEAM veiklas ir meninius užsiėmimus.
Praktiniai kūrybiškų pamokų pavyzdžiai Vitlio licėjuje
Mokykloje aktyviausiai vystoma ir plėtojama STEAM mokymosi filosofija, kuri savyje jungia mokslo, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas. Šios srities projektų kūrimas, mokymosi dalykų teorijos ir praktikos derinimas bei praktinių uždavinių sprendimas tampa kūrybiškumo ugdymo pagrindu. Mokiniai kuria STEAM projektus, kurie savyje apjungia kelias skirtingas disciplinas, skatina ieškoti sprendimų ne tik konkretaus dalyko rėmuose, bet pasitelkti žinias bei kūrybiškumą ir visose kitose mokymosi srityse.
Pavyzdžiui, 5 klasės mokiniai ieškojo būdų, kaip sukurti tvarų miestą, saugant gamtos išteklius ir auginant jo plėtrą. Mokiniai suprojektavo miesto maketą, išdėstė mieste saulės baterijas, analizavo atsinaujinančios energijos panaudojimą ir gamtos išteklių tausojimą. Toks projektas jungė gamtos mokslų, technologijų, meno ir dizaino žinias.
Toks pavyzdys rodo, kad kūrybiškumą verta integruoti ir į skirtingas pamokas, ir jungiant skirtingas disciplinas. Ypatingai tai aktualu derinant kūrybiškumą su technologijomis. Jos suteikia prieigą prie įvairių įrankių, kurie leidžia vaikams išreikšti save skaitmeniniais būdais. Naudojant grafikos programas, kuriami plakatai ar komiksai, pasitelkiant tekstų ar grafikos redaktorius, rengiamos prezentacijos, trumpi filmukai, pristatomi tyrimai ar kūrybiniai projektai. Programavimo ir virtualios realybės įrankiai padeda žaidimų ar animacijos kūrime, o ir visi kiti technologiniai įrankiai stiprina bei augina mokinių kūrybiškumą. Todėl technologijų pasitelkimas lavina kūrybiškumą, atveria mokiniams naujų galimybių tyrinėti, kurti ir bendradarbiauti. Be to tai moko komandinio darbo ir ruošia skaitmeninės ateities iššūkiams.
Kaip prie kūrybiškumo skatinimo galėtų prisidėti tėvai namuose
Mūsų privati mokykla Vilniuje skatina tėvus kurti aplinką, kuri augintų smalsumą ir kūrybiškumą. Tėvai gali pasiūlyti vaikams veiklas, kurios plečia vaizduotę, leidžia kurti, skatina eksperimentus ir ugdo pasitikėjimą savimi. Tai gali būti Lego konstravimas, meninė veikla, maisto gamyba ir naujų receptų testavimas, skaitymas kartu, istorijų pasakojimas, sava istorijų pabaigų kūryba ir kita. Kūrybiškus sprendimus galima pritaikyti net ir kasdienėms užduotims, kaip susitvarkant kambarį ar laikantis dienos režimo.
Kūrybinės veiklos padeda jauniems žmonės, paaugliams išreikšti savo jausmus ar mintis, suprasti savo emocijas. Todėl ir tėvai, ir mokykla pasitelkdami kūrybiškumą, gali prisidėti prie pozityvaus šio etapo įveikimo. Vienam vaikui į pagalbą ateina kūrybinės veiklos, kurios reiškia saugų būdą save išreikšti, kitam padeda kūrybiniai projektai, nes tai augina savęs vertinimą ir drąsą būti autentišku, o dar kitiems svarbiausiu kūrybiškumo elementu tampa komandinės veiklos, kuriose vyksta diskusijos ir bendravimas. Visi kūrybiškumo ugdymo variantai yra galimi ir visi gali suteikti vertę bei prasmę. Svarbiausia yra atrasti tai, kas artima bei prasminga kiekvienam.
Ir Tu, junkis prie mūsų ir TAPK VITLIU!