Privati mokykla Vilniuje

Kuo svarbi mokinių savanorystė ir socialinis sąmoningumas mokykloje

Privati mokykla Vilniuje Vitlio licėjus dar mokyklos suole esantiems vaikams stengiasi įdiegti tvirtus sąmoningumo ir pilietiškumo principus. Tai ugdo vaikų atsakomybę, empatiją ir pilietiškumą – vertybes, kurios formuoja brandžią asmenybę. Dalyvaudami savanoriškoje veikloje mokiniai mokosi bendradarbiauti, spręsti realias problemas, patiria, ką reiškia prisidėti prie bendruomenės gerovės.

Pačiam mokiniui tai yra būdas atrasti savo stipriąsias puses, lavinti įgūdžius ir stiprinti pasitikėjimą savimi. Toks aktyvus dalyvavimas neformaliame ugdyme papildo akademinį mokymąsi ir ruošia mokinius atsakingam gyvenimui už mokyklos ribų.

 

Augti ne tik kaip mokiniui, bet ir kaip žmogui

Vitlio licėjus skatina socialinį sąmoningumą per nuoseklų vertybinį ugdymą, projektines veiklas ir bendruomenines iniciatyvas. Mokiniai nuo mažens kviečiami pastebėti savo aplinką, įsitraukti į pagalbos projektus, dalyvauti pilietinėse akcijose. Toks socialinės atsakomybės ugdymas integruojamas ne tik pamokų metu, bet ir per savanorišką veiklą už mokyklos ribų.

Privati mokykla Vilniuje Vitlio licėjus naudoja socialinių valandų metodą, kada vaikai kaupia šias valandas, dalyvaudami įvairiose socialinėse veiklose. Surinktos valandos padeda mokiniams ugdyti empatiją ir pilietiškumą, stiprina jų atsakomybės jausmą bei gebėjimą veikti komandoje.

Vienas iš labiausiai įkvepiančių pavyzdžių yra mokinių organizuojamos paramos akcijos, skirtos pagalbai gyvūnų prieglaudoms ar Kalėdinė akcija „Būk geras, nelauk Kalėdų“. Licėjus taip pat skatina mokinius rodyti ir savo iniciatyvą – vyresniųjų klasių mokiniai savanoriaują padėdami jaunesniems, organizuoja diskusijas, dirbtuves ar net kuria edukacines kampanijas aktualiomis socialinėmis temomis.

Kaip daugiau mokinių įtraukti į savanorystę?

Geriausias būdas tai atlikti – kurti įkvepiančią, įvairiapusę ir kiekvienam prieinamą galimybę prisidėti prie bendruomenės. Savanorystė turi būti pristatoma kaip prasminga veikla, suteikianti galimybę ne tik padėti kitiems, bet ir augti pačiam. Mokyklos užduotis tampa – skatinimo įsitraukti puoselėjimas. Tam padeda dalinimasis įkvepiančiomis bendraamžių istorijomis, savanorystės iniciatyvų organizavimas bei įvairių veiklos formų siūlymas. Kuo daugiau pasirinkimo ir laisvės išreikšti save, tuo labiau mokiniai jaučiasi įgalinti ir motyvuoti. Kai savanorystė tampa natūralia mokyklos kultūros dalimi, o ne papildoma atsakomybe, ji tampa ne tik naudinga visuomenei, bet ir prasminga kiekvienam mokiniui.

Žinoma, tėvai taip pat gali atlikti svarbų vaidmenį, skatinant vaikų įsitraukimą į savanorystę. Tėvai gali paraginti vaiką išbandyti savanoriškas veiklas, pasidžiaugti jo pastangomis, domėtis patirtimis, o kartais net savanoriauti kartu. Be to, tėvai gali padėti surasti vaikui tinkamą veiklą pagal jo interesus ar prisidėti prie mokyklos organizuojamų iniciatyvų – pasiūlyti idėjų, ryšių ar išteklių. Svarbiausia, į savanorystę žvelgti ne kaip į dar vieną pareigą, bet kaip į vertingą gyvenimo dalį, ugdančią sąmoningą ir atsakingą asmenybę.

 

Ir Tu, junkis prie mūsų ir TAPK VITLIU!

Scroll to Top